Index__ Forum__ Książka gości__ Teksty__ Galerie__ Prasa__ Projekt Rekord__ WSK Team__ Linki__ Administracja__ Motocykle WSK Toplista__
O co chodzi ??
Sob, 11 Lut 06 - Grupa Rekord
Witamy w dziale „Projekt Rekord”.
Jest to nowy dział stworzony dla potrzeb naszego projektu.
Będą się tu pojawiać wiadomości dotyczące postępów w naszych pracach oraz informacje dotyczące prezentacji itp.

O jaki projekt chodzi?

Nasz projekt dotyczy próby pobicia Polskiego rekordu prędkości motocykli klasy 125ccm ustanowionego w 1954 roku
Więcej o Polskich rekordach kliknij tu
Chcemy ustanowić nowy rekord prędkości na Polskim motocyklu marki WFM 125 M06.
Będzie to oficjalna próba bicia rekordu, według regulaminu PZM z wykorzystaniem odpowiedniej aparatury pomiarowej.
Mamy nadzieje, że dzięki temu projektowi wzrośnie zainteresowanie polskimi motocyklami.
Być może powstanie też „nowa” w naszym kraju dyscyplina sportu i próby bicia rekordów będą organizowane częściej.

A teraz trochę informacji o projekcie:

Dlaczego padło na WFM?

Decyzje o wyborze tego motocykla można łatwo wyjaśnić.
Otóż obecny rekord prędkości został ustanowiony na motocyklu przygotowanym przez WFM i my również chcemy ustanowić rekord na podobnej maszynie.

Niszczymy zabytkowy motocykl?

W naszym projekcie nie ucierpiała żadna WFM. Części z których powstaje motocykl pochodzą z różnych miejsc i nigdy nie stanowiły całości jednego motocykla.
Wiele z części zalegało w garażach czy komórkach i równie dobrze mogły skończyć na złomowisku. Dziś oryginalne elementy WFM wykorzystane w projekcie przechodzą prace regeneracyjne dzięki którym odzyskują dawny blask.
- Nie tniemy błotników, zbiorników czy ramy.

Motocykl do próby.

Motocykl powstaje od podstaw. Jego stylistyka łączy w sobie cechy charakterystyczne motocykli typu M06 oraz cechy motocykli wyścigowych z dawnych lat.
Nowe elementy takie jak owiewka przednia czy tył motocykla są stylizowane na wyścigowe a takie elementy jak zbiornik czy boczne puszki maja jasno wskazywać czym tak naprawdę jest ten motocykl – czyli WFM M06
Aby nawiązać do Polskich tradycji sportowych motocykl będzie malowany tak jak polskie motocykle rekordowe. Blasku dodadzą chromowane i polerowane elementy.
Pod całą otoczką klasycznej linii kryć się będą nowoczesne rozwiązania techniczne, które sprawią, że motocykl będzie szybki oraz stabilny przy wysokiej prędkości.
Silnik jest w trakcie przeprowadzania bardzo zaawansowanych modyfikacji, mających na celu zwiększenie mocy oraz podniesienie jego wytrzymałości oraz niezawodności.
Konkretne informacje na jego temat pojawią się po oficjalnym zaprezentowaniu motocykla
Podczas prac przy projekcie oraz rozmów prowadzonych między uczestnikami projektu, powstało wiele ciekawych pomysłów dotyczących motocykla. Wiele z pomysłów znalazło zastosowanie w motocyklu, wiele z nich było uznanych za praktycznie niewykonalne a jednak udało się je wykonać.
Przykładem takich pomysłów jest 4 stopniowa skrzynia biegów która jest na etapie wykończenia, czy trafi to WFM? Decyzja jeszcze nie zapadła.
Prezentacja motocykla niebawem

Ludzie.

W projekcie uczestniczą osoby z różnych rejonów kraju. Są to głownie użytkownicy Forum Polmotu, są wśród nas osoby z poza Forum.
Jedni wspierają projekt wpłacając pieniądze, inni oferują części.
Jest też grupa osób, które do wyżej wymienionych zajęć dołączyły jeszcze pracę fizyczną, czyli pomagają przy budowie motocykla poświęcając swój czas.
Projekt nigdy by się nie rozwijał gdyby nie wsparcie i pomoc Muzeum Motoryzacji i Techniki http://www.muzeum-motoryzacji.com.pl/

Ciąg dalszy nastąpi.
W przyszłości opis silnika, prezentacja motocykla oraz wiele innych informacji.

Pytania, sugestie oraz wszelkie uwagi proszę kierować na adres projekt_rekord@wp.pl





Śro, 24 Maj 17. Odwiedzono nas 1472456 razy. Na stronie jest 2 osób.
© 2001-2004 by theBaldOne