Index__ Forum__ Książka gości__ Teksty__ Galerie__ Prasa__ Projekt Rekord__ WSK Team__ Linki__ Administracja__ Motocykle WSK Toplista__
WSK125 M06B3 z Konstantynowa
Wto, 4 Lip 06 - Markiz
ZOBACZ FILM
Ponieważ kiedyś w latach nastoletnich posiadałem WSK 125 z 1969 r. a potem WSK 125 z 1979 r., teraz postanowiłem zderzyć się z przeszłością i po 25 latach przypomnieć sobie jak się jeździ na motocyklu. :)
Jesienią 2004 r. rozejrzałem się wokół i sprawiłem sobie na początek znów WSK 125 ale z 1984 r.
Ponieważ nie była "na chodzie" przywiozłem ją do domu na przyczepie i postanowiłem odrestaurować.
Wyglądała tak jak na zdjęciu nr 1.....
Rozebrałem wiec ją dosłownie na poszczególne śrubki i zacząłem robotę......
Błotniki, wahacz tylny, osłonę na łańcuch, szklanki przedniego zawieszenia, bagażnik i sygnał malowałem sam farbą MOTIP na podkładzie MOTIP.
Ramę i bak oddałem do profesjonalnego malowania u lakiernika.
Części chromowane jak kierownica, sprężyny tylnych amorków, uchwyty i klamki kierownicy, przełącznik swiateł oraz wszystkie nakrętki czyściłem taką fajną gąbką ścierną, jaką można kupić w Praktikerze a potem polerowałem AUTOMAX-em.
Natomiast wszystkie śruby, podkładki i nakrętki czyściłem szczotką drucianą zamontowaną na wiertarce do błysku.
Bardzo zniszczone śruby i nakrętki zostały wymienione na nowe jak również wszędzie gdzie się dało wymieniłem śruby na imbusy.
Automat stopu został rozebrany i wyczyszczony.
Bębny z obu kół zostały wymontowane i doczyszczone do błysku wspomnianą gąbką ścierną.
Każda ze szprych, która nie pękła została wyczyszczona gąbką ścierną.
Felgi zostały wypiaskowane i polakierowane u fachowca - lakiernika, który jeszcze dla zabezpieczenia wstrzyknął do środka płynny smar.
Ja zaplotłem szprychy i dałem koła do wycentrowania u profesjonalisty.
Kompletne pokrycie kanapy zrobił profesjonalny tapicer.
Jeszcze czeka mnie remont silnika - szlif cylindra, regeneracja wału oraz naprawa karterów (wymiana wszystkich łożysk i zimmeringów) a potem złożenie wszystkiego do kupy.
Części wymienione przeze mnie - albo na nowe ze sklepu albo wyszukane na Allegro i Moto Weteran Bazar w Łodzi:
- obie opony i dętki (Allegro - oryginał z lat PRL w świetnym stanie)
- nakrętki dętek (MWB)
- wszystkie linki (Skuter Dębica)
- napęd licznika (Allegro)
- szprychy (sklep)
- szczęki hamulcowe przód (Allegro)
- kompletna lampa przód (Allegro)
- stacyjka (Allegro)
- regulatory linek (MWB)
- gumowe rączki kierownicy (dzięki znajomym z Forum Motocyklistów)
- lusterka (sklep)
- klamka przedniego hamulca (Allegro)
- korpus gaźnika (dzięki znajomym z Forum Motocyklistów)
- stopka zmiany biegów i kopnik (Allegro)
- prawa pokrywa silnika ze ślimakiem sprzęgła (Allegro)
- stopka centralna (od znajomego)
- oba podnóżki (Allegro)
- gumy podnóżków, kopki i stopki zmiany biegów (Skuter Dębica)
- tylna lampa kompletna (Allegro)
- platynki, kondensator i świeca zapłonowa (sklep)
Składałem to wszystko 7 miesięcy......
Jak wspomniałem - do zrobienia pozostał jeszcze silnik oraz podłączenie instalacji elektrycznej.
Potem przegląd, rejestracja i można śmigać......
Całkowity koszt wraz zakupem zamknie się mniej - więcej w kwocie 1.200 zł.
Efekt możecie ocenić...


Nie, 19 Lis 17. Odwiedzono nas 1519224 razy. Na stronie jest 1 osób.
© 2001-2004 by theBaldOne