Index__ Forum__ Książka gości__ Teksty__ Galerie__ Prasa__ Projekt Rekord__ WSK Team__ Linki__ Administracja__ Motocykle WSK Toplista__
Ratowanie tłoków
Nie, 13 Gru 09 - PROCu
Ratowanie tłoków.

Poniższy tekst został opracowany na podstawie materiałów zawartych w katalogu „Naprawiamy i usprawniamy klasyczne motocykle cz.2”


Motocykle WSK, WFM i SHL czyli motocykle, którym dedykowana jest ta strona internetowa to już stare konstrukcje. Jednym z problemów, który coraz częściej napotykamy na swojej drodze jest coraz większa trudność w znajdowaniu części oryginalnych. Co prawda dzisiejsze łożyska czy simeringi renomowanych firm są lepsze niż oryginały, ale niestety dzisiejsze tłoki to już inna bajka.
Pewnie niejednemu z was wypadł kołek zabezpieczający pierścień niszcząc tłok i cylinder i niejednemu z was nowy tłok puchnie po paru minutach jazdy. Niestety nie mamy wpływu na producentów tłoków i teoretycznie nie możemy nic w tej sprawie zrobić. Ja osobiście nie znam sposobu na poprawienie mocowanie kołka w tłoku, ale jest na szczęście sposób na puchnięcie tłoków.
Otóż, jeśli nie mamy pewności, co do jakości tłoka to możemy wykonać nad nim kilka prac, dzięki którym tą pewność otrzymamy.

Sposób pierwszy:

Wygrzewanie tłoka.
Sposób ten jest w miarę prosty, podejrzany tłok należy całkowicie zanurzyć w oleju silnikowym i podgrzać do temperatury 250o C i utrzymywać tą temperaturę przez czas 2 godzin. Po tym czasie tłok należy powoli studzić. Po zabiegu wygrzewania tłok zwiększy swoją objętość zewnętrzną i jeśli był on dopasowany do cylindra to konieczna będzie ponowna obróbka na stary wymiar. Sposób wydaje się być prosty jednak trzeba uważać na temperaturę oleju a przy ponownej obróbce trzeba pamiętać o dobrym spasowaniu.

Sposób drugi:

Owalizacja tłoka.
Aby zapobiec puchnięciu tłokom nadawano różne kształty, które tylko na oko przypominają idealny walec.
Tłok owalizuje się za pomocą „szlifowania” tzn. boczne strony tłoka należy spiłować za pomocą papieru ściernego. Czynność ta musi być wykonana bardzo starannie a wartość spiłowania nie powinna przekroczyć 0.3 mm. Aby ułatwić sobie tą czynność warto nawinąć papier ścierny na kawałek równej deski lub czegoś o podobnym kształcie.

cdn...


Sob, 19 Sie 17. Odwiedzono nas 1497194 razy. Na stronie jest 2 osób.
© 2001-2004 by theBaldOne