Index__ Forum__ Książka gości__ Teksty__ Galerie__ Prasa__ Projekt Rekord__ WSK Team__ Linki__ Administracja__ Motocykle WSK Toplista__
Perkoz M21 W-2
Czw, 6 Kwi 06 - Diablo (RedBull)
Perkoz twórcą zamieszania.

Czym jest Perkoz?

WSK M21 W2 Perkoz to ostatni model WSK z rodziny ptaków wprowadzony do produkcji seryjnej w roku 1977.
Produkcja seryjna to trochę za dużo powiedziane. Motocykl został wyprodukowany w krótkiej serii do roku 1979 powstało około 190 sztuk. Celem serii było sprawdzenie nowego modelu przed ewentualną masowa produkcją, która zapowiadano na 1978 rok i wyeliminowanie ewentualnych jego słabości.
Motocykl Perkoz miał wprowadzić WSK w nowy rozdziała swojej motocyklowej historii, rozdział w którym nasze krajowe motocykle miały konkurować z MZ oraz Jawami. Perkoz miał być wprowadzeniem dla motocykli M26 oraz M30 które niestety nigdy nie pojawiły się na naszych drogach.

Mimo tego, że motocykl na pierwszy rzut oka nie różni się znacznie od modeli M21 W2 to już po chwili widać, że posiada on nową ramę.
Rama podwójna kołyskowa miała zapewnić większą sztywność, wzrósł również rozstaw osi motocykla.
Przednie zawieszenie znane było już wcześniej z modelu Kos, była to nowa konstrukcja która zapewniała nieporównywalnie lepszy komfort podróżowania oraz większa pewność prowadzenie.
Nad poprawą bezpieczeństwa czuwały powiększone bębny hamulcowe.


Osprzęt kierownicy prezentował zupełnie nową klasę w Polskich motocyklach.
Przy dźwigni hamulca przedniego pojawił się włącznik światła stopu.
Motocykl posiadał wzbogaconą instalację elektryczną która w standardzie posiadała migacze.
Prostokątna lampa tylna oraz przedni reflektor były znane z motocykla M21W-2 S-2.
Elementy te prezentowały się dość nowocześnie i nie obciążały linii motocykla który prezentował się bardzo elegancko.
Nowością był też sposób zamontowania stacyjki licznika oraz kontrolek.

Silnik to znana i już przestarzałą w tamtym czasie 175, źródła mówią o wersji 059 lub 060.

Motocykl w galerii Polmotu:

Nie ukrywam że motocykl ten spowodował wiele zamieszania, sprowokował również niemałą awanturę na Forum.
A wszystko przez kilka nieoryginalnych elementów.

Właśnie kilka elementów powoduje, że ludzie zaczynają skakać sobie do gardeł.
O co chodzi?
Najpierw przypatrzmy się zdjęciom i poszukajmy nieoryginalnych elementów.
Od razu rzuca się w oczy reflektor przedni który nie jest produkcji WSK.
Kolejny detal to brak oryginalnego oznaczenia – loga- PERKOZ oraz nieoryginalny lakier motocykla – szkoda że właściciel zamalował znaczki na zbiorniku.
Dość dużo zamieszania narobiło się przy błotnikach.
Właściciel twierdzi że chrom jest oryginalny a inni że nie. Kolejnym elementem jest rolgaz typowy dla wcześniejszych WSK Więc jak jest naprawdę?

Motocykl ten ma swoje lata, prawdopodobnie przeszedł przez kilka rąk właścicieli. Chromy na błotnikach mogą być czyimś wybrykiem a rolgaz mógł być wymieniony.
Ale równie dobrze mogło być tak że chromy są fabryczne podobnie jak rolgaz.
Pamiętajmy, że to była krótka seria próbna motocykla w której podczas produkcji mogły zachodzić drobne zmiany między motocyklami. Trzeba pamiętać ze w tamtym okresie zaopatrzenie szwankowało, a części ginęły z fabryk i tak mogło zabraknąć rolgazu dla tego perkoza a chrom mógł być wymysłem jakiegoś kierownika który chciał zobaczyć jak będzie wyglądać Perkoz wzbogacony o dodatkowe chromy.

Motocykl na zdjęciach niewątpliwie jest Perkozem i niewątpliwie jest godny uwagi.
Miejmy nadzieję że jeszcze powróci on do dawnej świetności.

PROCu

(powyższy tekst ma na celu tylko odrobinę przybliżyć sylwetkę motocykla)
Wszelkie prawa odnośnie kopiowania i rozpowszechniania powyższego tekstu posiada twórca strony TB1 i autor tekstu PROCu


Wto, 25 Cze 19. Odwiedzono nas 1691916 razy. Na stronie jest 2 osób.
© 2001-2004 by theBaldOne